Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Trzymaj rękę na pulsie…research konkurencji !

  • Home
  • Trzymaj Rękę Na...

Trzymaj rękę na pulsie…research konkurencji !

CategoriesAnaliza rynku i konkurencji / Analiza trendów / Market intelligence / Odkrywanie białych plam / Sklepy online / Wyszukiwanie informacji

Ryszard

6 lutego 2018

00

Rozpoznanie twojego rynku, research konkurencji i analiza branży oraz niszy – brzmi drętwo ale jest nowym trendem biznesowym w świecie małych i średnich firm. Piszemy „nowym” ale to nie jest precyzyjne określenie. Świat mocno już zna te pojęcia i stosuje ale najczęściej w obrębie dużych firm i przedsiębiorstw. Mały biznes (zwłaszcza w naszym kraju) dopiero się tego uczy. A gra się toczy o dużą stawkę: o byt, o istnienie na rynku, o nowe szanse rozwoju, o duże przychody!

Ten nowy trend to market intelligence: rozpoznanie konkurencji w ramach branży, w której działasz, zdefiniowanie niszy i narysowanie mapy twojego rynku – to podstawa rozumienia biznesu, w którym działa firma.

Co daje dobry research konkurencji i analiza branży ?

Zbudowana mapa konkurencji pozwala trzymać rękę na pulsie (zobacz też artykuł: Szybka analiza rynku i konkurencji ).
– Gdy rynek skręca w prawo to nie podążasz dalej prosto bo obudzisz się z ręką w nocniku.
– Gdy nie masz pomysłu jak zdobywać traffik (odwiedzalność swojej strony www) to podpatrujesz jak to
robią inni (a z mapy rynku wiesz kto jest prymusem a kto maruderem)
– Gdy używasz niewłaściwych słów kluczowych to masz szansę rozpoznać te lepsze używane przez konkurentów
– Gdy pojawia się nowa moda (na nowy produkt czy trend społeczny) to z pomocą mapy rynku możesz to
rozpoznać i dokonać korekty swojego kursu

Zawsze istnieje prosta zasada: ucz się od najlepszych, od prymusów. Ale…trzeba napierw wiedzieć kto jest prymusem i po to jest potrzebna mapa rynku.

Bezcenne monitorowanie rynku

Do tych uwag dodajmy jeszcze siłę, która tkwi w monitorowaniu rynku.
Wyobraź sobie, że masz narzędzie pokazujące nowo pojawiających się graczy, których traffik gwałtownie rośnie. Aby zauważyć siłę takich obserwacji przypomnę o przypadku sklepów, które pojawiają się nagle jak meteory. Ich traffik dramatycznie rośnie w ciągu 2-5 miesięcy tylko dlatego, że trafili na „nośną frazę”, frazę która jest trendem społecznym. Podpatrzenie tego trendu daje możliwość prostego zgapienia strategii łatwej do zastosowania.

To właśnie do tych celów służy również nasze narzędzie OnionGraph (aktualnie prowadzimy testy private beta).

Poznaj swojego wroga i pokochaj go

Arek Skuza w poniższym filmie mówi trochę więcej na ten temat. Polecamy 🙂

 

Tags: analiza branży, analiza rynku, mapy rynku, market intelligence, monitoring rynku, monitorowanie rynku, narzędzia analizy rynku, narzędzie analizy konkurencji, research konkurencji, research rynku

Related Post

4 WRZEśNIA 2018

Monitoring konkurencji na...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale...

00

31 SIERPNIA 2018

Monitorowanie konkurencji...

Czy monitorowanie konkurencji może istotnie wpłynąć na wyniki mojej firmy? Spójrzmy...

00

15 MARCA 2018

Pomysł na biznes. Jak...

Czy aby trafić na genialny pomysł na sklep internetowy potrzebny jest przypadek? Z...

00

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.