Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Monitoring konkurencji na rynku finansowym

  • Home
  • Monitoring...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym

CategoriesAnaliza rynku i konkurencji / Bez kategorii / Market intelligence / Monitorowanie konkurencji / Wyszukiwanie informacji

Ryszard

4 września 2018

00

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale jedno jest pewne: ten kto to robi od razu zdobywa przewagę. Jak w każdej branży to wyobraźnia jest główną barierą w konstruowaniu takich wehikułów monitoringowych. Piszę „wehikułów” bo tak można postrzegać oprogramowanie zbierające i agregujące odpowiednie (wcześniej wytypowane) dane. Zainteresowanych odsyłam też do wcześniejszego artykułu: Monitorowanie konkurencji – as z rękawa

Wbrew pozorom można wytypować ogromną ilość parametrów, których stałe obserwowanie może przynieść zaskakujące rezultaty.
Jak się do tego zabrać? Jako przykład weźmy usługi bankowe i finansowe.

Jak zacząć: monitoring konkurencji banków

Przykładowe ciekawe obszary do monitorowania na rynku bankowym i finansowym:
– monitorowanie i śledzenie oferty produktowej
– monitorowanie wydatków reklamowych i grup odbiorców, do których adresowane są przekazy
– monitoring podejmowanych przez konkurentów działań innowacyjnych
– monitoring działań z zakresu influence marketing
– monitoring trendów rynkowych (z uwzględnieniem trendów społecznych oraz tzw „wędrujących trendów” z rynku miedzynarodowego)
i wiele, wiele innych.

Monitoring konkurencji na rynku bankowym i finansowym
Monitoring konkurencji na rynku bankowym i finansowym

Łatwo sobie wyobrazić gigantyczne korzyści, które może przynieść takie stałe obserwowanie konkurentów. Prześledźmy to na bazie pierwszej wymienionej pozycji czyli „monitorowanie oferty produktowej”.

Monitorowanie i śledzenie oferty produktowej

To oczywiście także jest potężny temat ale zobaczmy wycinkowo jakie elementy można monitorować:
– Nazwa konta
– Oprocentowanie rachunku bież.
– Koszt obsługi przelewu do ZUS i US
– Koszty przelewów wewn. i zewn.
– Bezpłatnie w pakiecie (ile przelewów zewnętrznych) ?
– Koszt wpłaty w placówce
– Koszt wpłat we wpłatomacie
– Koszt wypłat z własnego ATM
– Koszt wypłat z obcego ATM
– Koszt wypłat w placówce
– Koszty obsługi kont walutowych
– Parametry obsługi przelewów do UE
– Parametry obsługi kart debetowych

– Parametry dot udzielanych kredytów (potężny temat)
– przyjmowane zabezpieczenia
– Opis procesów kredytowych
i wiele innych.

Klienci oczywiście nie dostrzegają wszystkich tych aspektów. Banki skrzętnie ukrywają swoje słabości w chaosie i mnogości informacji. Nie jest też łatwo w codziennej pracy wyłowić najistotniejsze informacje. Tylko założenie stałego monitoringu daje na to szanse.

Jeżeli monitorowanie konkurencji daje takie możliwości to dlaczego tak mało firm to robi?

Odpowiedź kryje się w świadomości rynku i w panujących na nim zwyczajach. To fenomen socjologiczny. Robimy zazwyczaj to co inni uważają za normę i standard. Na rynkach zachodnich na tego typu „ofensywne” działania przeznacza się ogromne kwoty. Polska w tym zakresie zostaje niestety w tyle. Wypływa stąd prosty wniosek: kto szybciej po to sięgnie ten uzyska przewagę konkurencyjną.

Śledzenie i monitorowanie konkurencji to sztuka

Ważna uwaga: wybieraj firmę (ludzi), którzy gwarantują ci dalszy rozwój tak rozumianego produktu (monitoring konkurencji). Uzyskana tą drogą przewaga nigdy nie jest „na całe życie”. Im sprawniejszy i bardziej błyskotliwy w pracy będzie obsługujący to zespół tym lepsze uzyskasz wyniki w dłuższym okresie.

LandscapeLab jest firmą, która przygotowuje na zlecenie oprogramowanie i Raporty Monitorowania Konkurentów i Działań konkurencyjnych. Zakresy i szczegółowość takich opracowań omawiamy indywidualnie z klientem.
W razie pytań prosimy o kontakt.

Tags: monitoring konkurencji, monitoring rynku, monitorowanie cen konkurencji, monitorowanie konkurencji, monitorowanie produktów, raport dla zarządu, raport konkurencji, śledzenie konkurencji

Related Post

31 SIERPNIA 2018

Monitorowanie konkurencji...

Czy monitorowanie konkurencji może istotnie wpłynąć na wyniki mojej firmy? Spójrzmy...

00

15 MARCA 2018

Pomysł na biznes. Jak...

Czy aby trafić na genialny pomysł na sklep internetowy potrzebny jest przypadek? Z...

00

13 LUTEGO 2018

Jak wybrać strategię dla...

Brzmi drętwo ale jest kluczowa dla osiągniecia sukcesu: strategia sklepu internetowego....

00

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.