Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Jak zbadać potencjał rynku i wielkość rynku

  • Home
  • Jak Zbadać...

Jak zbadać potencjał rynku i wielkość rynku

CategoriesWymiaryzacja rynku

Ryszard

15 maja 2017

00

Pytania o potencjał i wielkość rynku to często pojawiające się frazy w wyszukiwarkach. Problem jest dotkliwy bo i stawka jest wielka. Błędna ocena wielkości rynku, na który chcemy wejść a z drugiej strony błędna analiza poziomu konkurencyjności w naszej niszy może skutkować dużymi problemami.

We wcześniejszym artykule research rynku opisywaliśmy ścieżkę wprowadzania produktu na rynek. Przygotowanie do takiej gospodarczej „inwazji” powinno też objąć zwymiaryzowanie niszy, w której funkcjonuje firma.
Wcześniej opisywaliśmy nasze podejście do pojęcia „analiza rynku”oraz „marketing intelligence”. Mamy przekonanie, że świat cyfrowy jest odbiciem świata rzeczywistego tak jak lustro odbija przeglądającego się w nim człowieka. Lustro trochę rzecz jasna zniekształca ale…jest ! I pokazuje. A najważniejsze, że te dane są mierzalne! Można więc je układać, sortować, grupować, wizualizować i na końcu analizować.

Nasz pomysł na rozwiązanie problemu określania jaka jest wielkość rynku, jego chłonność oraz potencjał rynku – wynika właśnie z powyższego założenia. Wielkość rynku możemy po prostu OSZACOWAĆ na podstawie danych cyfrowych (czyli na podstawie analizy odbicia rzeczywistego świata w lustrze jakim jest świat cyfrowy).

Mało tego: o ile tradycyjne badania rynku odnoszą się najczęściej do badania branży to naszą metodą możemy szacować WIELKOŚĆ NISZ, w których chcecie działać! A to już gigantyczny postęp. Dodatkowym atutem jest to, że możemy dosyć precyzyjnie określić kto na tym rynku jest i ile go zajmuje. Możemy także mierzyć potencjał każdego z uczestników tego kawałka rynku a nawet dynamikę i trendy, które w nim występują!

Przykład pokazujący jak badamy i obrazujemy wielkość rynku i potencjał rynku.

Poniżej uproszczony obraz niszy określanej jako „blaty kuchenne”. Teraz jeszcze słowo wyjaśnienia jak definiujemy nisze: każdą podstawową frazę „obudowujemy” kontekstami i ustalamy słowa kluczowe zadawane przez zainteresowanych w wyszukiwarce. Do bazy CHMURY FRAZ dodajemy synonimy, słowa powiązane oraz niezliczone ilości różnych sposobów w jaki potencjalni klienci mogą poszukiwać „naszego” produktu (opiszemy to dokładniej w kolejnych artykułach). Dość powiedzieć, że definiując niszę „blaty kuchenne” – sama ta fraza i jej bezpośrednie
pochodne stanowią jedynie ułamek procenta całej CHMURY FRAZ. Na jej podstawie wykonujemy wymiaryzowanie rynku i powstaje obraz, który możecie zobaczyć poniżej.

Efektem tej pracy jest oszacowanie wielkości wybranej niszy. Niszy, w której chcecie działać. Wielkość tej „bańki” odpowiada ilości wyszukań wszystkich fraz dotyczących tematu „blaty kuchenne”. Największy z graczy na tym rynku, jak łatwo zobaczyć zbiera ok. 20% wielkości tej niszy (taki procent zadających te pytania trafia na jego strony internetowe, serwisy). O pełnej dominacji niszy mówimy, gdy główny gracz przejmuje 40-45% rynku.

Zdobycie rynku i działania marketingowe można zaprojektować.

Pokazany obraz to oczywiście uproszczenie. Można jednak tą drogą dokonywać symulacji przesunięć traffiku między poszczególnymi graczami. Przydaje się to w przypadku projektowania działań marketingowych. Zwróćcie uwagę, że ta wymiaryzacja rynku jest pierwszym i bazowym zarazem krokiem pozwalającym na analizę i typowanie działań „podboju rynku”.Dopiero takie opracowanie pozwala określić kto jest kim w danej niszy, jacy są główni gracze,
jak dużo jest na nim miejsca, ile klientów miesięcznie da się ściągnąć na swoją stronę.

Wykonanie głębszej analizy prawie zawsze pokazuje, że mali gracze nie do końca są naszą konkurencją handlową. O ich miejscu często decyduje przypadek. Konsekwencją dla nas jest to, że łatwo możemy „porozpychać się” w tej niszy zabierając traffik tym, którzy nie mają mocnej pozycji.

Przy planowaniu wejścia na rynek zagraniczny wskazane jest wykonanie dwóch takich wymiaryzacji. Pozwala to na PORÓWNANIE wielkości RYNKÓW ! W ten prosty i stosunkowo mało kosztowny sposób można oszacować wielkość rynku i potencjał rynku zagranicznego, na który chcemy wejść. Łatwe?

Zauważcie, że z mapami rynków wszystko jest łatwiejsze. Wiesz dokąd zmierzasz i wiesz co możesz
osiągnąć. My te mapy tworzymy. Na tym polega nasza praca i kochamy to 🙂

Tags: chłonność rynku, konkurencja jak zbadać potencjał rynku, marketing intelligence, marketing intelligence wielkość rynku, potencjał rynku, strategia wejścia na rynki zagraniczne, wartość rynku, wielkość rynku, wielkość rynku na radę nadzorczą, wielkość rynku raport dla zarządu, wprowadzenie produktu na rynek, wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny

Related Post

29 STYCZNIA 2018

Infobroker – świetny...

Trafić na dobry pomysł na własny biznes nie jest łatwo. Czasami nawet trafiamy na...

02

16 STYCZNIA 2018

Business intelligence a...

Jak powinno wyglądać wprowadzenie produktu na rynek i jak do tego celu wykorzystać...

00

24 PAźDZIERNIKA 2017

Raport: rynek kart...

Właśnie ukończyliśmy raport rynek kart podarunkowych w Polsce na rok 2017. Robiliśmy...

00

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.