Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Infobroker – świetny pomysł na własny biznes

  • Home
  • Infobroker –...

Infobroker – świetny pomysł na własny biznes

CategoriesAnaliza rynku i konkurencji / Bez kategorii / Market intelligence / Struktura rynku / Wymiaryzacja rynku / Wyszukiwanie informacji

Ryszard

29 stycznia 2018

02

Trafić na dobry pomysł na własny biznes nie jest łatwo. Czasami nawet trafiamy na ludzi wykonujących zawody takie jak infobroker ale nie mając odpowiedniej perspektywy nie dostrzegamy potencjału, który kryje się za pracą infobrokerów. Generalnie mówi się, że infobrokerzy wykonują prace z zakresu: „wyszukiwanie informacji na zlecenie”.
Brzmi to trochę słabo, za słabo w stosunku do możliwości, które daje ten biznes. Co ciekawe świat dopiero powoli zaczyna poznawać gigantyczne możliwości, które kryją się za tą dziedziną. Można wręcz powiedzieć, że infobrokering to mylące pojęcie (albo: bardzo ogólne). Już widać, że zawiera obszary, w których można się specjalizować. Jeśli więc szukacie nowego zawodu albo nowych szans to możemy potwierdzić: tak, wyszukiwanie informacji na zlecenie to świetny pomysł na biznes !

Czym jest infobrokering i wyszukiwanie informacji na zlecenie ?

Wspomnieliśmy już, że to duża dziedzina. Samo pojęcie „wyszukiwanie informacji na zlecenie” brzmi prosto ale nie widać w nim biznesu (na pierwszy rzut oka). Całą tą sferę nazywa się także market intelligence.
Tymczasem spójrzmy na wybrane nisze ukryte w tej profesji:

1. market researcher

Anglojęzyczna nazwa market researcher oznacza człowieka, który na zamówienie zbiera informacje o firmach danej branży, znajdujących się na wybranym rynku (np. rynek warszawski, polski, niemiecki, europejski itd). W ramach takich zleceń market researcher wyławia wszystkich graczy danej niszy i przedstawia ich na wykresie lub w zestawieniach potrzebnych zleceniodawcom.
Ludzie uprawiający zawód market researcher mogą dostawać zlecenia na wykonanie mapy rynku konkurentów
(zleceniodawcy), potencjalnych partnerów biznesowych lub ekosystemów biznesowych.
Również wykonywanie pracy doradczej wspierającej nowo powstające biznesy (patrz: artykuł pomysł na firmę jednoosobową ) wymaga opisywanych umiejętności.

Dla celów wsparcia tego i poniższych zawodów tworzymy właśnie narzędzie OnionGraph.com
Przy jego pomocy market researcher tworzyć będzie własne projekty takie jak poniższy.

OnionGraph - infobrokering jako pomysł na własny biznes

2. market analyser czyli człowiek analizujący uzyskany obraz rynku

Brzmi ciężko ale to bardzo ciekawe zajęcie, świetna praca. Wymaga większych zdolności niż researcher ale tą pracę można w części zautomatyzować. Niektóre z tych prac wykonuje się w oparciu o szablony (prawie wszystko można zautomatyzować) więc to też jest osiągalne dla wielu ludzi.

3. wykonywanie map ekosystemów biznesowych

Obraz pokazany w pkt 1 jest jednocześnie wsadem do wykonania map ekosystemów biznesowych. Czym są takie mapy? Są to po prostu mapy zawierające graczy mających coś wspólnego z biznesem zleceniodawcy.
Jeśli np. zleceniodawca produkuje powiedzmy kobyle mleko to mapa, którą dla niego przygotowujemy może
zawierać: konkurentów, hurtowników którym można sprzedać ten produkt, sklepów internetowych z tej branży, blogów które o tym piszą, czasopism branżowych, targów, konferencji itd.
Oczywiście konkretne dane zamawia klient. Nie musi się zbierać tych wszystkich informacji na jednym obrazie i w jednym zleceniu.

Jak się domyślacie wyszukanie takich informacji to masa pracy. Bez wspomagania sprzętowego byłoby to praktycznie niemożliwe. I właśnie wsparciu takich działań służy nasz OnionGraph.

4. wyszukiwanie informacji na zlecenie

Można też spotkać się z takimi właśnie zleceniami, które wymagają dotarcia do głębiej ukrytych informacji. To już są zlecenia, które mają różną specyfikę i nie jest je łatwo kategoryzować. Mogą to być trudne problemy techniczne i wówczas połączenie zawodu infobrokera oraz znajomości branży klienta niesie szczególną wartość dla zamawiającego. Tak więc jeśli szukacie bardzo niszowego biznesu w branży powiedzmy energetycznej, to połączenie wiedzy w tym zakresie plus umiejętności infobrokerskich jest już dużym atutem wobec potencjalnego zleceniodawcy (lub pracodawcy).
Wśród zleceń bywają także takie dotyczące poszukiwań (np. na całym świecie) jednostek i ludzi związanych z
daną technologią. I to już są bardziej nieobliczalne zlecenia. Wsparcie dla takich działań wymaga narzędzi wykonujących prace z zakresu deep web digging.

Czy to jest więc dobry pomysł na własny biznes ?

Uniwersalna prawda mówi, że dobry pomysł na własny biznes to ten, który przynosi pieniądze. A pieniądze przychodzą wraz ze zleceniami. Rynek na takie usługi metodycznie rośnie. W Polsce jest on jeszcze w początkowej fazie tworzenia. Na zachodzie jest już nieźle rozwinięty ale i tak jeszcze grubo niedoszacowany. Nowe metody wyszukiwania i organizacji informacji, lepsze zrozumienie tego obszaru będzie prowadzić do gwałtownego rozwoju tego rynku. Często obiegowo mówi się: kto ma informację ten ma władzę. I jest to głęboka prawda. Przyszłość należy do infobrokerów, którzy będą coraz lepiej rozumieć możliwości, które daje im ta dziedzina.

Czy jest to więc pomysł na własny biznes dla wolnych strzelców? Zdecydowanie tak. Jest niskobudżetowy, nie wymaga ciężkich zabiegów. Wraz z wejściem na rynek naszego narzędzia OnionGraph pojawi się z pewnością okazja rynkowa warta uwagi. Pionierzy nowo powstających rynków zarabiają najwięcej. Czego sobie i wam życzę 🙂

 

Tags: agencja infobrokerska, broker informacji, infobroker, infobrokering, market analyser, market intelligence, market research, market researcher, pomysł na własny biznes, wyszukiwanie informacji na zlecenie

Related Post

4 WRZEśNIA 2018

Monitoring konkurencji na...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale...

00

31 SIERPNIA 2018

Monitorowanie konkurencji...

Czy monitorowanie konkurencji może istotnie wpłynąć na wyniki mojej firmy? Spójrzmy...

00

15 MARCA 2018

Pomysł na biznes. Jak...

Czy aby trafić na genialny pomysł na sklep internetowy potrzebny jest przypadek? Z...

00

Comment

2

  • Kacper styczeń 31st, 2018

    Bardzo ciekawy artykuł. Zobaczymy czy małe polskie firmy przekonają się do tego typu usług, bo jednak większość z nich nie wykorzystuje atutu dostępu do informacji i elastyczności w wprowadzaniu i dostosowywaniu się do zmian.

    Odpowiedz
    • Ryszard styczeń 31st, 2018

      Zgadzam się. Polski świat biznesu jest niedouczony w tym zakresie. A moc tego jest taka jak przy nowo powstających mediach typu Instagram: kto na początku używa ten dostaje turbo doładowanie. W świecie zachodnim mały biznes uważa korzystanie z zaawansowanego wyszukiwania informacji, z market intelligence za podstawę. U nas budzi zdziwienie sam fakt, że coś takiego istnieje. Ale… kto pierwszy ten lepszy. Przed postępem nikt nie ucieknie.

      Odpowiedz

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.