Wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny poprzez sieci sklepów – badania rynku
Jak szerokie, jak głębokie i jak kosztowne powinny być badania rynku aby optymalnie wykonać wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny?
To częste pytanie i problem eksporterów. Badania rynku w ogóle nie należą do najtańszych. Dużo zależy oczywiście od ich zakresu. Niezależnie od samych badań dodatkowym kosztem staje się ich interpretacja. To z kolei zmusza do korzystania dodatkowo z usług doradczych.
Czy jest więc jakaś alternatywa?
Produkt, który wynaleźliśmy i staramy się promować jest właśnie takim szybkim rozwiązaniem. Jest nim „MAPA RYNKU: sieci sklepów na rynku zagranicznym”. Jak widzicie na obrazie poniżej, mapa ta przedstawia wszystkie sklepy na rynku Niemiec (tu obraz dla branży „zdrowa żywność”) widziane przez świat cyfrowy. Im bliżej środka tym większa ilość odwiedzających sklep internetowy.
Wielkość punktu obrazującego sklep oznacza uzyskiwane przez tą firmę obroty (zamieszczony obraz uwzględnia tylko kilka sklepów, dla których zaciągnięte zostały dane o obrotach). Jak więc widać, pozwala to również na wychwycenie sieci sklepów działających w tej branży.
Tak więc producent, który chciałby w najekonomiczniejszy sposób podjąć decyzję o tym jak wykonać wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny nie musi już wykonywać pełnego badania rynku. Zaopatrując się w taką mapę rynku jest w stanie wytypować te firmy, z którymi powinien podjąć rozmowy.
Uzyskuje więc w ten sposób następujące perspektywy:
1. Widzi wszystkich graczy na wybranym rynku zagranicznym
2. Widzi jak dużą sprzedaż generują oni w internecie
3. Ma pogląd kto jaką rolę odgrywa na tym rynku
4. Widzi sieci sklepów co pozwala mu na wybranie odpowiedniej strategii działań eksportowych.
Eksport a pogłębione badania rynku
Czy taki obraz mówi już wszystko? Czy jest wystarczający do rozpoczęcia sprzedaży?
To oczywiście zależy od wielu czynników i potrzeb eksportera. Dla uzyskania dodatkowych informacji pożyteczne też są inne mapy rynku. Na pewno warto też kierować się wskazaniami z wcześniejszego artykułu: wprowadzenie nowego produktu na rynek
Wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny – dodatkowe MAPY RYNKU
Dla wsparcia działań eksportowych przygotowujemy również:
1. Mapy sklepów – sklepy zadłużone i wiarygodność handlowa plus indeks zdolności płatniczej (pozwalają wyeliminować graczy z problemami płatniczymi)
2. Mapy sklepów – według dynamiki wzrostu (pozwalają wychwycić dynamicznie wchodzących na rynek graczy)
3. Mapy sklepów – z pełnymi danymi kontaktowymi zawierającymi profile właścicieli i pracowników w Social Mediach Uwaga:
Ta mapa pozwala na wycelowane działania reklamowe skierowane bezpośrednio do właścicieli lub pracowników danego sklepu. Gdyby więc producent chciał wyświetlić reklamę swojego produktu tym konkretnym osobom przez np 1 miesiąc przed nawiązaniem z nim kontaktu – to ta mapa umożliwiłaby takie działania!!!
Dodać należy, że pogłębione badania rynku sklepów pozwalają również na szacowanie udziału danego produktu (lub grupy produktów) w obrocie sklepów. To już jednak są dodatkowe usługi doradcze.
Podsumowanie:
Wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny poprzez sieci sklepów to dobra i szybka metoda. Faktem jest, że do momentu powstania MAP RYNKU i SIECI SKLEPÓW było to trudne. Teraz jednak otwierają się zupełnie nowe możliwości. Żaden rynek nie jest już anonimowy. W końcu z dobrą MAPĄ możemy wybrać się w każdą podróż 🙂
Leave a Comments