Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Raport B2B analiza rynku artykułów sportowych

  • Home
  • Raport B2B Analiza...

Raport B2B analiza rynku artykułów sportowych

CategoriesAnaliza rynku i konkurencji / Bez kategorii / Odkrywanie białych plam

Ryszard

16 sierpnia 2017

00

Właśnie ukończyliśmy na zlecenie dużego klienta raport analiza rynku artykułów sportowych dla segmentu B2B w Polsce (zobacz też artykuł o: raport branży zdrowa żywność). Jesteśmy pod wrażeniem detali, które udało nam się wykryć podczas jego tworzenia.

Jak się zapewne spodziewacie rynek B2B jest bardzo trudny do rozpoznania. Zdobycie informacji o nim wymaga podjęcia większej ilości działań o charakterze wywiadu gospodarczego niż normalnego gromadzenia informacji. To znacznie trudniejsze ponieważ firmy ukrywają często ważne informacje o swoich działaniach i swojej historii. Z drugiej strony wiele instytucji typu wojsko, policja również nie ujawnia wszystkich danych (zwłaszcza tak szczegółowych). Jest to oczywiście zrozumiałe w kontekście obronności kraju.

Sprawdził się jednak nasz pogląd, że wszystkie potrzebne dane są „gdzieś” dostępne. Kiedy piszę „gdzieś” mam na myśli rynek cyfrowy (podparty oczywiście wywiadami w terenie). Jest to dowód na to, że żyjemy w nowym świecie. Jest to świat oparty o cyfrową matrycę, na której odwzorowywany jest świat rzeczywisty. Praktycznie każde nasze działanie zostawia ślad. Czy to na Facebooku, czy na nagraniu monitoringu, czy w stacjach przekaźnikowych telefonii komórkowej czy jeszcze gdzieś indziej.

Podobnie dane gospodarcze można konstruować z zebranych danych. W ten sposób można odtworzyć każdy kawałek rzeczywistości. Nawet tak trudny jak rynek artykułów sportowych w świecie B2B.

Mapy rynku są końcowym etapem analizy rynku i konkurencji

To zupełnie ekscytujące! Możliwe jest utworzenie map odwzorowujących każdy kawałek rzeczywistego świata. Każdy z nas na co dzień używa map (różnego rodzaju). A jednak tak ciężko przyjąć, że mapować da się każdy kawałek naszego istnienia, także procesy biznesowe i relacje gospodarcze. Daje to możliwość wyławiania nowych nisz, błękitnych oceanów, nowych trendów. Z drugiej strony pozwala identyfikować zbliżające się zagrożenia. Jesteśmy świadomi jak bardzo jest to nowe, nieznane. Tym większa nasza fascynacja tym tematem.

Zrobimy wszystko aby wkrótce pokazywać wam następne zachwycające przypadki.

Raport analiza rynku artykułów sportowych jest dowodem…

Wracając do samego raportu: rynek B2B nie jest (wbrew pozorom) prostym odwzorowaniem rynku B2C. Jest najlepszym dowodem na to, że na każdym rynku da się znaleźć nowe nisze. To właśnie jego opisanie jest bazą, na której można je identyfikować. Firmy, które są liderami na rynku B2C czasami nie istnieją w świecie B2B. I odwrotnie. Na pozornie pełnym rynku istnieją „mali giganci” czyli firmy, które wyrosły na dużych graczy mimo, że funkcjonowali na rynku obok gigantów. Okazuje się, że ich obecność wcale nie zabiera szans tym pozornie małym.

Jaki wypływa z tego wniosek? Bardzo optymistyczny. Nawet nowe podmioty na czerwonym oceanie (mocno konkurencyjnym) mogą znaleźć swoją niszę i w niej zbudować własny sukces.

Aby to się jednak stało trzeba sięgać po najnowsze osiągnięcia nauki. A takimi są MAPY RYNKU I KONKURENCJI!

Tags: analiza branży, analiza konkurencji, analiza rynku, analiza rynku artykułów sportowych, mapy rynku, raport, raport dla zarządu, raport na radę nadzorczą

Related Post

4 WRZEśNIA 2018

Monitoring konkurencji na...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale...

00

15 MARCA 2018

Pomysł na biznes. Jak...

Czy aby trafić na genialny pomysł na sklep internetowy potrzebny jest przypadek? Z...

00

13 LUTEGO 2018

Jak wybrać strategię dla...

Brzmi drętwo ale jest kluczowa dla osiągniecia sukcesu: strategia sklepu internetowego....

00

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.