Pomysł na firmę jednoosobową – jak znaleźć ?
Gdzie znaleźć pomysł na firmę jednoosobową ? Jak znaleźć dobry pomysł na biznes ? Czy opłacalny biznes to biznes, który trzeba po prostu skopiować z własnego rynku?
To są pytania, które nurtują nowych, potencjalnych przedsiębiorców. Każdy próbuje szukać na własną rękę ale nie sposób znaleźć odpowiedź na pytanie jak to poszukiwanie przeprowadzać. Mam tu na myśli METODY pozwalające na wyławianie fajnych pomysłów.
Opiszemy wam jedną z metod na poszukiwanie swojego „świętego Graala”. Mam nadzieję, że będzie to dla
was pomocne.
1. Utwórz „punkt zaczepienia”
Bardzo trudno jest szukać nie wiedząc chociaż z grubsza czego się szuka. Rozmycie informacji jest wówczas tak duże, że zmęczycie się zanim dotrzecie do fajnych pomysłów.
Można tego uniknąć w prosty sposób: zapytaj się siebie samego czy jest coś co szczególnie cię interesuje. Ustal w jakiej niszy chcesz działać? Niech to będzie coś co rzeczywiście cię kręci. Czy to będą kosmetyki (temat interesujący zwłaszcza kobiety) czy sport, budowa lub urządzanie domów, pomoc innym itd. Możliwości jest bez liku.
2. Wykonaj prosty research rynku dla swojego punktu zaczepienia
Teraz twoim zadaniem jest wykonanie tzw research rynku dla tego tematu, który wybrałeś. Określ teraz frazy kluczowe charakteryzujące twoje zainteresowanie.
Wpisz pierwszą frazę w wyszukiwarkę i spójrz na wyświetlone wyniki. Zapisz domeny do tych stron.
Wpisz następną frazę i znów zapisz wyniki. Powtórz to działanie dla wszystkich fraz.
Przy pomocy strony www.similarweb.com określ traffik (odwiedzalność) wypisanych stron. Nanieś wszystkie
punkty na mapę jak na obrazie poniżej.
Podziel następnie wyniki według branż, kategorii lub nisz (jak na załączonym obrazie). Będzie to pomocne w dalszej analizie rynku, który utworzyłeś.
3. Twój pomysł na firmę jednoosobową już tu jest! Omów wyniki z kimś komu ufasz.
Czas na dokonanie analizy wyników. Spójrz na wykres i oceń co robi każdy z tych serwisów. Co mógłbyś skopiować? Czy skopiowałbyś cały serwis czy tylko jakiś fragment byłby dla ciebie interesujący? Omów to z kimś kto mógłby cię wspierać w tworzeniu tego biznesu.
Pamiętaj, że zdolności do kreatywnego myślenia rosną znacząco jeśli angażujesz jeszcze inne osoby. Mają one inną perspektywę, inne doświadczenia i to zawsze generuje dodatkowe szanse na wyszukanie twojego „brylantu”.
Wspomagaj się stawianiem pytań:
– czy to byłby dla mnie pomysł na biznes w internecie?
– jaki element tego pomysłu mógłbym sam wykorzystać jako pomysł na biznes?
– co trzeba by dodać do oglądanego serwisu by stał się opłacalnym biznesem ? (oczywiście wg ciebie)
Jeśli znajdziesz coś co cię zachwyciło wróć do punktu 2 i ponownie wykonaj research rynku, tym razem dokładnie dla tego pomysłu, który uznajesz za perspektywiczny dla siebie.
Czy tą drogą znajdę pomysł na firmę jednoosobową?
Zdecydowanie tak! Pamiętaj, że jest nieskończenie dużo pomysłów na biznes. To tylko nasze ograniczenie (często zmęczenie), brak życiowej „przestrzeni” nie pozwala nam dostrzec okazji rynkowych. Bądź więc cierpliwy i rób taką analizę rynku do skutku. Za każdym razem weryfikuj czy podobne pomysły na rynku odniosły jakiś sukces (najlepiej na bazie osiąganego przez nich traffiku). Zawsze weryfikuj pomysł na biznes, który cię zachwycił.
Każdy pomysł na biznes na początku wydaje się zachwycający ale już po kilku dniach traci blask w naszych oczach. Nie zniechęcaj się. To, że pomysł na biznes spowszedniał po kilku dniach jeszcze o niczym nie świadczy. Liczą się twarde dane ale też wizja. Wszystko siedzi w twojej głowie. Jedna sprawa to sam pomysł a druga to jego realizacja. Wszystko jest w twoich rękach.
Podsumowanie:
Opisaliśmy prostą (choć czasem czasochłonną) metodę pozwalającą znaleźć opłacalny biznes, który można łatwo skopiować. Warto szukać. Obiegowa opinia mówi: gdy czegoś nie ma w internecie to znaczy, że tego nie ma. I odwrotnie: wszystko co jest w realnym świecie jest też odwzorowane w internecie. Każdy pomysł na biznes w internecie ale też tradycyjny biznes da się podglądnąć i skopiować. Na tym też polega siła researchu rynku oraz analizy rynku, że mając już dane można „wydłubać” fantastyczne pomysły na lepsze życie.
Już wkrótce zaprosimy was do używania naszego nowego narzędzia służącego do robienia szybkiego researchu rynku i analizy rynku. Pozwoli ono wam na skrócenie całego procesu poszukiwawczego do minimum. Warto do nas zaglądać 🙂
Zobacz też: Jak analiza rynku wspiera przedsiębiorstwa
Leave a Comments