Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Analiza konkurencji na bazie mapy konkurencji

  • Home
  • Analiza Konkurencji...

Analiza konkurencji na bazie mapy konkurencji

CategoriesAnaliza rynku i konkurencji / Struktura rynku / Wymiaryzacja rynku

Ryszard

12 września 2017

00

Analiza konkurencji wykonywana na bazie map konkurencji jest naszym wynalazkiem! Oczywiście sama idea jest znana od wieków. Mam tu na myśli tworzenie map dla nieznanych terytoriów. Już w starożytności ludzie odkrywali tą prostą prawdę, że każdy opisany i narysowany teren, obszar, przestaje być tajemniczy i niebezpieczny. Wręcz przeciwnie: jego rozrysowanie tworzy zupełnie nowe możliwości. Dopiero na bazie map można dokonywać prawdziwie przełomowych odkryć!
Taka też idea nam przyświeca. Zamierzamy mapować to co jest niewidzialne. W tym przypadku rynek i konkurencję.

Zauważcie, że w namacalnym świecie, gdybyśmy nie mieli map nie sposób byłoby wybrać się nawet na głupią wycieczkę. To opisanie tego świata daje najbardziej błyskotliwym z nas szanse na życie z większym rozmachem i polotem.
Z drugiej strony czy możliwe byłoby budowanie dróg, autostrad bez map kartograficznych? Albo poszukiwanie złóż węgla, ropy naftowej czy innych bogactw naturalnych?

Mapy konkurencji dają nowe możliwości

Takią samą rolę pełnią nasze mapy konkurencji. Dopiero dzięki temu, że one istnieją możemy:
– rozumieć rynek, na którym chcemy działać
– możemy odkrywać przeszkody,
– zauważać nowe szanse,
– zauważać nowe okazje rynkowe.
– dzięki mapom możemy szybko dowiedzieć się kto jest naszym konkurentem w jasno określonej niszy.

– Możemy zobaczyć krajobraz konkurencji na naszym rynku
– Na bazie map konkurencji możemy tworzyć projekty i plany marketingowe w taki sam sposób w jaki budowlańcy projektują trasę przyszłej autostrady. Bez map – nie byłoby to w ogóle możliwe!

Analiza konkurencji potrzebuje nowej perspektywy

Znacie to zapewne ze swojego życia: jeśli wszyscy robią coś w ten sam sposób to ostatecznie uznaje się to za normę. Jednak to użycie zupełnie nowego, świeżego spojrzenia, nowej perspektywy, daje szansę na dokonanie przełomu. Analiza konkurencji (zobacz też: Jak zrobić research rynku – szybko rozpoznaj rynki zagraniczne ) jako dziedzina, wymaga dużego odświeżenia. Nowy świat oparty w dużej mierze o dane z rynku cyfrowego umożliwia szybkie i stosunkowo nisko kosztowe tworzenie map, które potem można poddać analizom.
Jednym słowem: skorzystanie z map rynku i konkurencji daje taką przewagę konkurencyjną w branży, w której działasz! Nie wypuść tej okazji z rąk…

Wprowadzenie nowego produktu na rynek (zwłaszcza zagraniczny) staje się igraszką

Każdy kto próbował kiedyś wprowadzić nowy produkt na rynek zagraniczny, kto starał się wyeksportować jakiś produkt, musiał się zderzyć z barierą braku informacji o rynkach zagranicznych. Oczywiście, że można toczyć „walki partyzanckie” na nieznanym rynku ale to jest „stary świat” biznesowy. Nowy świat niesie potężne możliwości.
Muszę przyznać, że dużo łatwiej jest to zrozumieć ludziom młodym. Oni nie wychowali się na sztywnych kanonach wiedzy marketingowej, która kiedyś była przełomem (dzięki temu, że w ogóle powstała). W dzisiejszych czasach przełomy przynoszą startupy czyli małe początkowo przedsięwzięcia, które wprowadzają na rynek zupełnie nowe myślenie. Wartość takiego „nowego myślenia” przekracza wyobrażenia ludzi wykształconych marketingowo w poprzednich 20-40 latach.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek zagraniczny jest dzisiaj proste. Po zamówieniu mapy konkurencji np. rynku Austrii, Szwajcarii, Holandii czy Anglii można z łatwością zobaczyć:
– jak ten rynek jest ukształtowany
– ile jest sklepów, hurtowni, producentów
– jakie są sieci handlowe
– jaki mają potencjał sprzedażowy dla twojego produktu
– jaka jest wielkość rynku dla twojego produktu

Zestawienie map rynku i konkurencji - analiza konkurencji

Analiza otoczenia konkurencyjnego wykonywana jest wtedy właśnie na bazie map konkurencji. Można projektować ścieżki wejścia na wybrany rynek według własnych zasobów, możliwości i potrzeb. To najtańsze i najefektywniejsze badania na rynek, w części dotyczącej analizy stanu rynku, na który chce się wejść.

Jeszcze niedawno – nie było to możliwe!

Podsumowanie:

Nowe czasy niosą przełomowe rozwiązania. Zdobycie przewagi konkurencyjnej wymaga zaczerpnięcia z nowych koncepcji, pomysłów i rozwiązań. Kto postrzega świat według reguł, których uczy go „stary świat”, nie będzie w stanie przekroczyć dotykających go ograniczeń. Jeśli zastanawiacie się jak przeskoczyć bariery, których doświadczacie – zaczerpnijcie wiedzy z map rynku i konkurencji lub po prostu zapytajcie nas o radę. Nie jesteśmy lepsi w tym co wy robicie ale mamy INNE SPOJRZENIE, które przez swoją inność przynosi nową i nieoczekiwaną wartość!

Zobaczcie też nasz artykuł na Zumi: Szybka analiza rynku i konkurencji

Jeśli natomiast poszukujecie kogoś kto zrobi to dla was to zapraszam na stronę produktu SZYBKI RESEARCH RYNKU

Tags: analiza konkurencji, analiza otoczenia konkurencyjnego, analiza rynku, analiza rynku i konkurencji, mapy rynku, mapy rynku i konkurencji, research konkurencji, research rynku, wprowadzenie nowego produktu na rynek, wprowadzenie nowego produktu na rynek zagraniczny

Related Post

4 WRZEśNIA 2018

Monitoring konkurencji na...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale...

00

15 MARCA 2018

Pomysł na biznes. Jak...

Czy aby trafić na genialny pomysł na sklep internetowy potrzebny jest przypadek? Z...

00

13 LUTEGO 2018

Jak wybrać strategię dla...

Brzmi drętwo ale jest kluczowa dla osiągniecia sukcesu: strategia sklepu internetowego....

00

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.