Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Analiza konkurencji czyli skąd pewność, że konkurent jest rzeczywiście twoim konkurentem?

  • Home
  • Analiza Konkurencji...

Analiza konkurencji czyli skąd pewność, że konkurent jest rzeczywiście twoim konkurentem?

CategoriesAnaliza rynku i konkurencji

Ryszard

13 kwietnia 2017

00

Na to przewrotne pytanie analiza konkurencji daje zaskakujące odpowiedzi ( a to niesie niewyobrażalne wręcz konsekwencje). Otóż nasze badania pokazują, że internet inaczej widzi świat niż my (nawykowo). Dlaczego? Przyczyn jest kilka. Rynek cyfrowy buduje swoje obrazy według tekstów, obrazów, konkretnych fraz, układu elementów na stronie www, informacji z social mediów, szumu w sieci itp. My (właściciele stron) widzimy nasz serwis tak jak wydaje nam się, że widzą nas odbiorcy (czysta projekcja).
Prowadzi to do obserwacji, że wiele firm inaczej się niszuje niż by tego chciało! Ostatecznie firma potrafi „wylądować” (w skrajnym przypadku) w innej branży nisz chce być. Może przez to tracić mnóstwo wartościowego traffiku (odwiedzających) i klientów.
Najprostszą konsekwencją tego jest to, że firma którą postrzegasz jako konkurenta – może nim w świecie cyfrowym nie być! (to samo ryzyko dotyczy także twojej firmy).

W tym kontekście poprawne określenie niszy, w której działam jest kluczem do zdobycia gigantycznego traffiku i zainteresowania klientów w świecie realnym. Dlaczego?

Wróćmy do przykładu z wcześniejszego artykułu opisującego analiza rynku i konkurencji
Sklep internetowy w branży zdrowej żywności (tak jak każdy biznes) ma dylemat: iść szerzej czy węziej? To znaczy czy mówić, że jestem sklepem, który oferuje wszystko czy też mam zawęzić się do określonej grupy odbiorców? Jeżeli zawężę grono odbiorców to być może stracę tych, którzy tu zaglądają przypadkiem. Otóż internet daje nowe odpowiedzi na takie pytania. Czasy się już zmieniły, delikatesy wielobranżowe działają tylko w „starym świecie”. Dzisiaj należy się lepiej niszować, trafniej dobierać komunikaty, przesłania, idee.

Analiza konkurencji poprzez identyfikacje kategorii wg LandscapeLab

W przykładzie, do którego się odwołujemy łatwo zaobserwować, że właściciel sklepu naturalny24.pl wybiera niszowanie typu „delikatesy ekologiczne” i nie może przeskoczyć (jak do tej pory) ograniczeń pozyskiwania odwiedzających (wahający się poziom 2-5.000 użytkowników/miesiąc).
Drugi przykład sklepu, który wybiera pozornie dużo, dużo mniejszą niszę urbanvegan.pl (skierowany wyłącznie do vegan) osiąga 30.000 uu/m-c. Każdy z tych „zniszowanych” klientów ma dużo większą wartość zakupową niż „delikatesowy”.
A teraz najlepsze: potencjał tej wąskiej niszy jest jeszcze kilkadziesiąt razy większy!!! (omówimy to w artykule: Jak zwymiaryzować swoją niszę)

Jak wykorzystać to na większą skalę?

Analiza rynku i konkurencji a wprowadzenie produktu na rynek

Nasza metoda wprowadzania produktu na rynek (także wprowadzania marki, sklepu, firmy) zakłada wykonanie  następujących kroków:
1. Zrobienie Landscapu (krajobrazu, mapy) konkurencji dla branży
2. Określenie niszy, w której chcesz działać
3. Wykonanie CHMURY FRAZ KLUCZOWYCH dla twojej niszy
4. Zwymiaryzowanie wielkości rynku
5. Stworzenie wytycznych wprowadzania na rynek

Jeżeli firma potrzebuje dokładnej analizy obrazu firmy to najlepszym rozwiązaniem jest tworzenie jej MARKETINGOWEGO ODCISKU PALCA.

Dodatkowym działaniem jest zamówienie MONITORINGU KONKURENCJI.

Tak wygląda nasza analiza konkurencji w eksporcie. Według naszej oceny jest to najefektywniejsza metoda szczególnie na rozpoznanie rynków zagranicznych i wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Każdy z tych etapów wykonujemy na zlecenie. I jesteśmy w tym świetni bo to nasza pasja 🙂

Tags: analiza, analiza konkurencji, analiza rynku, badanie konkurencji, jak zbadać rynek, konkurencji, mapa, mapy konkurencji, strategia wejścia na rynki zagraniczne, wprowadzenie produktu na rynek, wprowadzenie produktu na rynek zagraniczny

Related Post

4 WRZEśNIA 2018

Monitoring konkurencji na...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale...

00

15 MARCA 2018

Pomysł na biznes. Jak...

Czy aby trafić na genialny pomysł na sklep internetowy potrzebny jest przypadek? Z...

00

13 LUTEGO 2018

Jak wybrać strategię dla...

Brzmi drętwo ale jest kluczowa dla osiągniecia sukcesu: strategia sklepu internetowego....

00

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.