Jak zrobić research rynku – szybko rozpoznaj rynki zagraniczne
Czy możliwy jest szybki research rynku na rynki zagraniczne w dobie Google, w czasach gdy wyszukiwanie informacji jest (wydawałoby się) tak proste ? Czy łatwym jest dla was wyszukiwanie w Google kiedy trzeba wykonać analizy rynków poza granicami kraju?
Obawiam się, że żyjemy w świecie notorycznych, fałszywych przekonań i wzorców myślowych. To co jest atutem Google jest jednocześnie jego największa słabością. Potęga firmy zbudowana jest na pozornej prostocie poszukiwań. Wszyscy deklarują zachwyt wobec łatwości korzystania z wyszukiwarki ale… nie zauważają, że gdy przychodzi do wykonania poważniejszy research rynku to już tylko nieliczni dają sobie z tym radę.
Dlaczego tak jest? Otóż samo wyszukiwanie informacji powinno być oparte o PROCES POSZUKIWANIA INFORMACJI a to jest znacznie trudniejsze niż to się powszechnie wydaje. Mało kto podejrzewa, że takie coś w ogóle istnieje. A to właśnie użycie tego procesu usprawnia zdolność wykonania zaawansowanych poszukiwań – zwłaszcza, gdy interesują nas rynki zagraniczne (zobaczcie też wcześniejszy artykuł: szybka analiza rynku i konkurencji )
Wyszukiwanie w Google i bariery
Dlaczego rynki zagraniczne są barierą? Wiąże się to ze strategią Google w zakresie OGRANICZEŃ w dostępie do informacji (!) Zaskoczeni? Tak właśnie jest: firma zmonopolizowała dostęp do informacji i cały czas pracuje nad tym aby jak najefektywniej ją sprzedawać. Jesteśmy na etapie, gdy poszczególne kraje zostały sztucznie wyodrębnione (w świecie przepływu informacji) i dostęp do danych z państw sąsiednich jest mocno reglamentowany. Wbrew pozorom nie wystarczy skorzystać z wyszukiwania zaawansowanego. Google mocno przekierowuje strumień informacji, których szukasz podglądając kto pyta, z jakiej jest lokalizacji, czego wcześniej szukał itd.
Ostatecznie jeżeli nie dokonujesz anonimizacji własnej wyszukiwarki i nie podszywasz się pod komputer znajdujący się w kraju, który chcesz przeszukiwać to nie uzyskasz wartościowej informacji.
Jeżeli twoim celem byłoby jeszcze masowe lub półmasowe wyszukiwanie informacji – to nie dowiesz się niczego!
I niestety trzeba powiedzieć, że tych barier jest znacznie więcej niż te opisane powyżej.
Postawiliśmy sobie za cel przekroczenie tego ograniczenia i w niedługim czasie wypuścimy narzędzie, które pozwoli na research rynku. Na jego bazie analiza rynku i analiza konkurencji stanie się stosunkowo prostym zabiegiem.
To będzie duży postęp (!) więc zaglądajcie do nas często!
Omówmy teraz PROCES WYSZUKIWANIA INFORMACJI, który jest częścią researchu przed wprowadzeniem zapytań
do Google.
Wyszukiwanie informacji – nie idź na żywioł, użyj METODY!
Powiedzmy, że masz zadanie zdobycia informacji o nowych sposobach, jednostkach, wprowadzających innowacje rozwiązujące problem aktywizacji sportowców kończących kariery.
Jak się za to zabrać?
Propagowana przez nas metoda zakłada wykonanie 3 etapów:
Etap 1 – Zdefiniuj problem
Jego wynikiem powinno być opisanie w jednym, dwu zdaniach czego dokładnie szukasz (ta czynność już na
wstępie pozwala na zawężenie poszukiwań do właściwego obszaru).
W tym przypadku definicja brzmi: Wyszukać inicjatywy na świecie pomocne w rozwiązaniu problemu aktywizacji zawodowej byłych sportowców.
Zauważ słowa: inicjatywy, aktywizacji zawodowej sportowców. Zwłaszcza słowo INICJATYWY rozszerza i precyzuje zakres dalszych poszukiwań.
Etap 2 – Zmapuj problem
Wyszukiwanie informacji powinno być skutkiem a nie główną czynnością. Wynikiem mapowania powinien być schemat zawierający pojęcia i punkty zaczepienia kierujące poszukiwania na nowe obszary.
Zauważ, że pojawiły się zaskakujące, nowe kierunki poszukiwań jak choćby startupy funkcjonujące na świecie, które mogą realizować interesujące nas inicjatywy lub choćby pracować nad IDEAMI, które mogą rozwiązać nasz problem.
Etap 3 – Przygotuj listę fraz kluczowych
Aby móc dane wprowadzać do Google i wykonać research rynku musimy mieć WSAD czyli dobre frazy kluczowe i to najlepiej w 2 językach (chyba, że szukamy także na rynkach np. hiszpańsko-języcznych itp.)
Listę fraz wykonujemy na bazie mapy pojęć wykonanej w Etapie 2.
Etap 3 jest wsadem co oznacza, że nasza lista na początku jest PIERWOTNA. W miarę uzyskiwania wyników, uzyskujemy nowe słowa kluczowe i wprowadzamy je do naszej listy wzbogacając ją raz za razem.
Dzięki tak zorganizowanej pracy buduje nam się nasz CYKL SKOJARZEŃ i na wyjściu otrzymujemy zupełnie nowe pojęcia, frazy (wraz z ich odmianami, synonimami) pozwalającymi na otrzymanie fantastycznych i bardzo trafnych wyników.
Podsumowując:
Taki proces wyszukiwania informacji zapewnia uzyskanie bardzo dobrych wyników. Pamiętajmy jednak, że pełna analiza rynku nie jest możliwa bez dobrego narzędzia (którego obecnie na tym rynku brakuje).
Spodziewamy się, że w 2018 roku będzie ono już dostępne i z pewnością przyniesie prawdziwą rewolucję!
Wyszukiwanie informacji, analiza rynku, analiza konkurencji na dużą skalę będzie możliwa już wkrótce!
Tymczasem jeśli poszukujecie kogoś kto taki research rynku zrobi dla was zapraszamy do skorzystania z naszego produktu szybki RESEARCH RYNKU
Wpadajcie do nas 🙂
Leave a Comments