Menu
  • Home
  • Usługi
  • Zespół
  • Blog
  • Kontakt

Czy wiesz jak rozwiązać problem?

  • Home
  • Czy Wiesz Jak...

Czy wiesz jak rozwiązać problem?

CategoriesWyszukiwanie informacji

Ryszard

1 sierpnia 2017

00

Dzisiaj przyniesiemy wam nową perspektywę do pytania: jak rozwiązać problem? Jak rozwiązać MÓJ problem? Czy można postawić tak ogólnie pytanie i oczekiwać konstruktywnej odpowiedzi? Otóż tak. Posłużmy się kilkoma ważnymi cytatami:

Nie jesteś sam na Ziemi. Twój problem już wcześniej ktoś rozwiązał i o tym napisał.

Proste, prawda? To dobra wiadomość. Druga jest troszkę gorsza: rozwiązanie twojego problemu może być ukryte głęboko w świecie internetu. Szukaliśmy niedawno rozwiązania bardzo trudnego problemu (wydawałoby się nierozwiązywalnego) i wiecie, gdzie go znaleźliśmy? W głęboko ukrytym dokumencie doktoranta z Tajlandii!
Trudność takich poszukiwań wynika z wcześniej opisywanego faktu, że szacunkowo 96% zasobów skatalogowanego internetu jest ukryta w samym Google (tak, tak, dostęp mamy tylko do kilku procent informacji!)
Kopanie głębiej wymaga wiedzy jak to robić (ale także posiadania odpowiednich narzędzi).
Dodajmy jeszcze, że poza internetem skatalogowanym (który jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej) istnieje jeszcze strefa nieskatalogowana, szacowana na przynajmniej kilka razy większą ilość danych i ukrytych stron internetowych!

Research rynku: trudnych problemów nie da się rozwiązać z tej samej płaszczyzny, na których one powstały

Dopóki kręcisz się w jednym kotle nie zobaczysz rozwiązania swojego problemu. Dopóki używasz posiadanych informacji, sposobów widzenia świata, nawyków myślowych – nie rozwiążesz problemu. To dlatego tak wielki potencjał mają popularne dzisiaj startupy: to właśnie ich otwartość na wymianę myśli i poglądów stwarzają lepsze warunki dla wzrostu.
Research rynku pozwala na pozyskanie zupełnie nowych informacji, inspiracji i rozwiązań.

Research rynku a definiowanie problemu

Rozwiązanie niektórych problemów wymaga wcześniej sporych nakładów pracy. Czasami samo zdefiniowanie problemu potrafi być dużym projektem. W innych przypadkach ustalenie źródeł istniejących problemów może być przedmiotem dużych projektów.
Niewątpliwie bez tego etapu, bez dokładnego zdefiniowania problemu nie sposób zacząć prac poszukiwawczych

Mapowanie problemu

Bardziej skomplikowane problemy wymagają analizy przed rozpoczęciem procesu wyszukiwania informacji.
Czasami rozwiązania problemów tkwią w nich samych (paradoks -prawda?). Dokładne rozłożenie na czynniki pierwsze naszego problemu, zapisanie jego struktury oraz czynników towarzyszących daje zupełnie zaskakujący obraz.
Ostatnio braliśmy udział w Konferencji, której jednym z celów było znalezienie odpowiedzi na problem braku dalszego ciągu zawodowego dla sportowców kończących karierę. Ten problem pozornie trudny do rozwiązania udało nam się pokazać w zupełnie innym świetle. Okazało się, że istnieje całkiem sporo różnych inicjatyw (na świecie), których skopiowanie lub przyciągnięcie na nasz rynek gwałtownie poprawiłoby aktualny stan rzeczy.
To pokazuje potęgę researchu. Jednak takich poszukiwań nie sposób przeprowadzić bez dobrego mapowania problemu.

Mapy miejsc w sieci czyli jak rozwiązać problem poprzez skupiska ludzi, którzy wiedzą jak…

Co ciekawe: czasami odpowiedzi nie odszukujemy jako gotowych rozwiązań. Bywa, że odpowiedzi rodzą się jako konsekwencja rozpoczęcia prac z ludźmi skupionymi w różnych specjalistycznych grupach zainteresowań: fora dyskusyjne, grupy tematyczne na LinkedIn (lub regionalnych odpowiednikach) itp
Czasami rozwiązania przychodzą od ludzi, którzy są w stanie przynieść nam rozwiązania a pracują w Brazylii, Nowej Zelandii czy RPA. Jednak ich znalezienie jest sztuką. Mapa takich miejsc w sieci, w których oni przebywają to również efekt dobrego researchu.

Mapy specjalistów na świecie

Mapy specjalistów na świecie - jak rozwiązać problem

Innym sposobem jest research i ostatecznie mapa ludzi czyli specjalistów na świecie, których moglibyśmy włączyć do współpracy. To potężny potencjał. Wyszukanie takich osób jak również monitoring ich aktywności to również jest metoda, którą oferujemy.

Podsumowanie:
Już wiesz jak rozwiązać problem. Nie jest to trudne. Niezbędna jest zupełnie nowa perspektywa. To jest właśnie naszą rolą jako firmy doradczej, konsultingowej. Jesteśmy dla firm tym zupełnie świeżym spojrzeniem. Mamy też przygotowany zestaw narzędzi pozwalających na dokopanie się do odpowiedzi na każde pytanie. Należy oczywiście pamiętać, że rozwiązanie poważniejszych problemów może wiązać się z koniecznością otwarcia dłuższego i kosztowniejszego projektu ale… wszystko podlega prawom ekonomii: jeśli problem jest tego wart to są również środki na jego rozwiązanie.

Tags: definiowanie problemu, firma doradcza, firma konsultingowa, jak rozwiązać problem, konsulting, mapowanie problemu, mapy rynku, research, research rynku, wyszukiwanie informacji

Related Post

4 WRZEśNIA 2018

Monitoring konkurencji na...

Monitoring konkurencji na rynku finansowym czy bankowym może przyjąć różne formy ale...

00

6 LUTEGO 2018

Trzymaj rękę na...

Rozpoznanie twojego rynku, research konkurencji i analiza branży oraz niszy –...

00

29 STYCZNIA 2018

Infobroker – świetny...

Trafić na dobry pomysł na własny biznes nie jest łatwo. Czasami nawet trafiamy na...

02

Leave a Comments Cancel Reply

Kategorie

  • Analiza rynku i konkurencji
  • Analiza trendów
  • Bez kategorii
  • Infobrokering
  • Market intelligence
  • Marketingowy odcisk palca
  • Monitorowanie konkurencji
  • Odkrywanie białych plam
  • Sklepy online
  • Struktura rynku
  • Wymiaryzacja rynku
  • Wyszukiwanie informacji

© 2016 LandscapeLab.pl - Na bazie danych cyfrowych tworzymy mapy rynków, All Rights Reserved.